اندونزی رابطه جنسی همجنسخواهانه را ممنوع میکند.

به اشتراک بگذار:

کشور اندونزی پیشنهاد کرده است که رابطه جنسی همجنسخواهانه ممنوع اعلام شود. این مساله میتواند به شکل یک قانون در طی دو هفته آتی تصویب شود.

این لایحه که گفته میشود که توسط  ده حزب بزرگ سیاسی این کشور مورد حمایت قرار گرفته است، رابطه جنسی همجنسخواهانه را جرم انگاری کرده و بر اساس این قانون، متهمان به این نوع از رابطه جنسی میتوانند تا پنج سال زندانی شوند.

ماه گذشته دادگاه عالی اندونزی، مانع تصویب لایحه ایی مشابه شد. هر چند این موضعگیری موقت به نظر میرسد. بر اساس اظهارات کیت والتون، فعال حقوق دگرباشان جنسی در جاکارتا پایتخت اندونزی، در گفتگوی وی با شبکه ای بی سی استرالیا، این قانون میتواند تا روز عشاق به تصویب برسد.

ارسول سانی، دبیرکل حزب پی پی پی این کشور، به تدوین این لایحه و قانون جزایی مربوطه کمک کرده است. وی گفت:” این قانون شامل حال کسانی میشود که مرتکب رابطه جنسی همجنسخواهانه که اصولا عملی ممنوع است میشوند، میگردد. رابطه جنسی همجنسخواهانه هم پایه بی عفتی و زناء که رابطه جنسی بین زن و مرد خارج از ازدواج است، ممنوع و غیر اخلاقی محسوب میشود.”

این خبر چند روز پس از دستگیری دوازده زن تراجنسی در شهر آچه توسط پلیس و تراشیدن موهای آنها در تلاش برای تغییر آنها به مرد، منتشر شد.

آچه بخشی از کشور اکثرآ مسلمان اندونزی است که در آن رابطه همجنسخوانه حتی اکنون و پیش از تصویب لایحه جدید ممنوع است. این مساله به دلیل لزوم اجرای قانون جزای اسلامی و شریعت در این منطقه، پس از پیروزی و گرفتن حق امتیاز خودمختاری از دولت در سال 2005 میلادی است.

حمله به سالن ها تحت عنوان عملیات بیماری های اجتماعی انجام شده است. رییس پلیس آچه گفت که افسران پلیس با مجبور کردن زنان تراجنسی دستگیر شده به دویدن و آواز خواندن با صدای بلند به منظور بیرون آوردن صدای مردانه از آنها، به تحقیر دستگیرشدگان پرداختند.

پیرو سرکوب دولتی دگرباشان جنسی در این کشور، اپلیکیشن های دوستیابی همجنسگرایان از گوگل پلی حذف شده اند.

آندریاس هارسونو، از دیدبان حقوق بشر به رویترز میگوید:”قانون جدید، زمینه های تبعیضی که اکنون جایی در قانون ندارند را برای دگرباشان جنسی فراهم میکند. این قانون، در صورتی که قوه مققنه و نهاد های وابسته به اجرای اخلاق بر اساس  آن مشغول شوند، سرعت پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و آموزشی این کشور را کند میکند. این قانون، بسیار به قانون مجازات اسلامی که در آچه مرسوم است، شباهت دارد.”

در ماه می سال گذشته؛ دو مرد به دلیل برقراری رابطه جنسی همجنسخواهانه در آچه، 85 ضربه چوب خوردند. این دو مرد که به ترتیب 20 و 23 ساله بوده و با نام های مستعار م.ه و م.ت مورد خطاب قرار گرفتند، اولین مورد اجرای مجازات برای رابطه جنسی همجنسخواهانه در این منطقه بودند.

پدر یکی از این دو مرد که خواسته است نامش فاش نشود گفت که از همجنسگرایی پسر خود پیش از دستگیری وی بی خبر بوده است.

منبع:

http://www.pinknews.co.uk/2018/01/31/indonesia-is-set-to-ban-gay-sex/

 

 

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥138

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر