هشدار کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در رابطه با سرکوب دگرباشان جنسی در اندونزی

به اشتراک بگذار:

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در رابطه با سرکوب دگرباشان جنسی در اندونزی به حکومت این کشور هشدار داده و خواسته است که سرکوب دگرباشان جنسی فورآ متوقف شده و آنها را از  عدم تحمل رو به افزایش محافظت کند.

زید رعد الحسین که در شهر جاکارتا سخن میگفت اظهار کرد که اندونزی سابقه خوبی در رعایت و اجرای حقوق بشر داشته است  هر چند که شکست این کشور در حمایت از حقوق انسانی دگرباشان جنسی روی این حسن سابقه تاثیر بدی خواهد داشت.

وی افزود:” الفاظ نفرت انگیز علیه جامعه دگرباشان جنسی که ظاهرا  برای اهداف سیاسی بدبینانه دامن زده میشوند، تنها رنج اعضای این جامعه در اقلیت را تقویت کرده و تقسیمات غیر ضروری را ایجاد می کنند. اندونزی از سال 1988 توانسته است با عبور به دموکراسی و رشد اقتصادی بسیار موفق باشد. ما از اندونزیایی ها می خواهیم که در برحه ایی که دستاوردهای دموکراتیک خود را تحکیم می کنیم، به سمت حقوق بشر حرکت کنند.ابرهای تاریکی در افق وجود دارد اما … امیدوارم که حس مشترک و سنت قدرتمند تحمل پذیری مردم اندونزی بر پوپولیسم و فرصت طلبی سیاسی غلبه کند.”

اظهارات الحسین در حالی منتشر شد که دولت اندونزی دست به حملات و دستگیری افراد دگرباش جنسی زده است.همچنین، قانون  جدیدی در کشور در حال معرفی است که باعث می شود که همجنسگرایی و رابطه جنسی خارج از ازدواج غیر قانونی باشد.

زید رعد الحسین  اصلاحات پیشنهادی در قانون مجازات این کشور را رد کرده و گفت که “مقررات تبعیض آمیز باید حذف شود”.

در حال حاضر، همجنس گرایی در اندونزی، جز در استان آچه، جایی که قانون چزای اسلامی اجرا می شود، قانونی است. این لایحه، که تا کنون پشتیبانی از تمامی 10 حزب اصلی سیاسی کشور را جلب کرده است، می تواند در دو هفته آینده به تصویب برسد.

منبع:

http://www.pinknews.co.uk/2018/02/07/un-human-rights-commissioner-warns-indonesia-over-crackdown-on-lgbtq-community/

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥41

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر