ازدواج اولین زوج لزبین در ایرلند شمالی

به اشتراک بگذار:

پس از قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان از روز 13 ژانویه در ایرلند شمالی، شارنی ادواردز و رابین پیپلز ، که پنج سال است نامزد و شریک عشقی یکدیگرند ، اولین زوج همجنسگرا یی خواهند بود که هفته آینده با هم ازدواج خواهند کرد.

در حالی که ازدواج همجنسگرایان از سال 2014 در انگلیس ، ویلز و اسکاتلند قانونی بوده است ، اما تنهادر ژوئیه سال 2019 و در پی سقوط دولت اعتلافی ایرلند شمالی، پارلمان انگلستان با اقدام به اصلاح قانون در این منطقه برای قانونی کردن ازدواج همجنسگرایان و سقط جنین کرد. این اصلاحات که در ماه ژانویه سال جاری اجرایی شده است، امکان ثبت ازدواج همجنسگرایان را از آغاز ماه فوریه در ایرلند شمالی فراهم میکند.

پیپل 26 ساله و ادواردز 27 ساله قصد داشتند در صورت قانونی نشدن ازدواج همجنسگرایان در ایرلند شمالی، عشق شان را با یک مراسم اتحاد مدنی جشن بگیرند. اکنون آنها بخشی از تاریخ دگرباشان جنسی در ایرلند شمالی هستند.

این زنان روز سه شنبه به طور قانونی در کارریک فرگوس ، ایالت آنتریم ازدواج خواهند کرد.

پیپل به BBC گفت: “ما هر دو نگران اما بسیار هیجان زده هستیم. باورمان نمیشود که جشن ازدواجمان هفته آینده است.”

این دو زن همجنسگرا اولین بار در سال 2014، هنگامی که ادواردز ، که اهل برایتون ، انگلیس است ،به دیدار پسر عموی خود در بلفاست ، جایی که در کلوپ شبانه کرملین با پیپل آشنا شد، با یکدیگر ملاقات کردند.

ادواردز به پینک نیوز گفت: “ما از آن زمان در رابطه عاشقانه بوده ایم. عشق در اولین نگاه.”

آنها یک سال بعد در سفر به پاریس برای دیدن آریانا گرانده نامزد کردند. پیپل با ساختن قفلی که نام های هر دوی آنها به رویش حکاکی شده بود، به روی پل “قفل عشق” در پاریس به ادواردز پیشنهاد ازدواج داد.

سال بعد ، ادواردز پیشنهاد ازدواجشان را به روی گلبرگهای گل رز با نوشته “آیا با من ازدواج خواهی کرد؟” یادآوری کرد.

این زنان ، در عین همکاری و حمایت از کمپین برابری در عشق، برای پیگیری قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان در ایرلند شمالی ممنونند. آنها همچنین در Belfast Pride و رویدادهای مختلف برابری ازدواج راهپیمایی کرده اند.

ادواردز گفت: “برای من خیلی سورئال است. من هنوز باور نمیکنم. بسیار ممنون و سپاسگزار هستم. نسل جوان به الگوهای خوبی که عشق یک زن به زنی دیگر را به بهترین شکل برایشان تصویر کند، احتیاج دارند. “


منبع:
https://www.advocate.com/world/2020/2/07/lesbian-couple-grateful-be-1st-legally-wed-northern-ireland

از فعالیت های ما حمایت کنید:

برای حمایت مالی از ما با کارت های اعتباری از گزینه های زیر استفاده کنید. در صورت تمایل به ارسال مستقیم حمایت مالی توسط سیستم بانکی، از لینک “از فعالیت های ما حمایت کنید!” در زیر استفاده نمایید.

بسته طلایی حمایت مالی از دارما و مارتیا
$100.00

بسته نقره ایی حمایت مالی از دارما و مارتیا
$50.00
بسته برنزی حمایت مالی از دارما و مارتیا
$20.00
🔥1.7 K

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥1.7 K

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر