هفته گرامیداشت مهندسان در آمریکا

به اشتراک بگذار:

هفته گرامیداشت ملی مهندسان در ایالات متحده همیشه در هفته دوم ماه فوریه که مصادف با تولد جورج واشنگتن (22 فوریه) است، جشن گرفته میشود. هر ساله این هفته توسط بیش از 70 انجمن مهندسی ، آموزشی و فرهنگی و بیش از 50 شرکت و سازمان دولتی به رسمیت شناخته می شود. هدف از این هفته توجه به مشارکت و نقش مهم مهندسان در جامعه است. همچنین این هفته زمانی برای تاکید بر اهمیت یادگیری ریاضی ، علوم و مهارتهای فنی است.

هفته ملی گرامیداشت مهندسان اولین بار در سال 1951 توسط انجمن ملی مهندسان حرفه ای و همزمان با سالروز تولد رئیس جمهور جورج واشنگتن بنیانگذاری شد. پرزیدنت واشنگتن به عنوان نخستین مهندس کشور ، به ویژه برای نظرسنجی هایش در حرفه اش شناخته می شود. پیش از تعیین دومین هفته ماه فوریه به عنوان هفته ملی مهندسین ، کالج مهندسی دانشگاه میسوری ، اولین هفته مهندسان جهان را در سال 1903 و 48 سال قبل از انجمن ملی مهندسان حرفه ای ، با سنت پاتریک به عنوان حامی مقدس مهندسین آغاز کرد.

انجمن ملی مهندسان حرفه ایی، هدف از هفته ملی مهندسان را چنین توصیف میکند:
“هدف EWeek یا هفته ملی مهندسان (تاسیس شده توسط NSPE یا انجمن ملی مهندسان حرفه ایی در سال 1951) ، که در روزهای16-22 فوریه امسال جشن گرفته میشود، افزایش درک و علاقه به مشاغل مهندسی و فناوری و تضمین جذب و تربیت نیروی کار متنوع و متخصص برای آینده است.

امروز ، EWeek ائتلاف رسمی بیش از 70 انجمن مهندسی ، آموزشی و فرهنگی و بیش از 50 شرکت و سازمان دولتی است. هدف EWeek، افزایش آگاهی عمومی از مشارکتهای مثبت مهندسین در کیفیت زندگی ، آگاهی والدین ، معلمان و دانش آموزان نسبت به اهمیت آموزش فنی و سطح بالای سواد ریاضی ، علوم و فن آوری و ایجاد انگیزه در جوانان برای انتخاب و اشتغال در مشاغل مهندسی به منظور تضمین تأمین نیروی انسانی متنوع و متخصص است. هر سال ، EWeek در هزاران مدرسه ، محل کار و گروه های متنوع در جامعه در سراسر ایالات متحده جشن گرفته میشود.”

علی رغم در نظر گرفته شدن چنین روزها و هفته هایی در تقویم کشور های مختلف، اشتغال در مشاغل مهندسی، به دلیل ارتجاعی بودن موضع شرکت ها در تاکید و اطمینان از عدم اطلاع رسانی در مورد نقش خطیر مهندسان و نه سرمایه گذاران در پیشبرد جوامع، اغلب به معنی:

– سطح حقوق و دستمزد پایین

– پیچیدگی شغلی بالا

– سطح توقع ناعادلانه کارفرما از مهندسان

– عدم تضمین ترفیع شغلی

– عدم دسترسی به خدمات عمومی و دولتی که نقش مهندسان در جوامع را به معنی واقعی جشن بگیرد

– احتمال بالای مورد سوء استفاده قرار گرفته شدن به عنوان کارمند و یا صاحب ایده است.

اشتغال عادلانه و رضایت بخش در این مشاغل، با جنسیت زدگی شناخته شده و مرسوم در این مشاغل برای زنان و دگرباشان جنسی صد چندان غیر ممکن است.

به عنوان شهروندان این دنیا که هر روز از نتیجه تلاش، تفکر و خلاقیت مهندسان لذت میبریم، برای احقاق حقوق مهندسان مبارزه کنیم و به تبعیض، سهل انگاری و تبلیغات موهوم بدون عمل که تنها هدف فعلی شان، ارتجاعی تر کردن صنایع مبتنی بر تکنولوژی و مهندسی است، نه بگوییم.

جایزه مهندس برتر فدرال هر ساله در طی هفته مهندسی اعلام می شود.

منبع: ویکی پدیا و سایت انجمن ملی مهندسان حرفه ایی آمریکا

از فعالیت های ما حمایت کنید:

برای حمایت مالی از ما با کارت های اعتباری از گزینه های زیر استفاده کنید. در صورت تمایل به ارسال مستقیم حمایت مالی توسط سیستم بانکی، از لینک “از فعالیت های ما حمایت کنید!” در زیر استفاده نمایید.

بسته طلایی حمایت مالی از دارما و مارتیا
$100.00

بسته نقره ایی حمایت مالی از دارما و مارتیا
$50.00
بسته برنزی حمایت مالی از دارما و مارتیا
$20.00
🔥41

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥41

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر