قانونی شدن فرزندپذیری زوج های همجنسگرا در استرالیا

به اشتراک بگذار:

زوج های همجنسگرا اکنون میتوانند در سراسر استرالیا کودک به سرپرستی بپذیرند. قلمرو شمالی این کشور تا این هفته، آخرین منطقه  ایی بود که  استرالیا را از پذیرفتن این جریان پیشرو در برابر جریان پیشرفت عقب نگه میداشت.

در یک حرکت تاریخی، قانونگذاران اصلاحات لازم برای ایجاد امکان پذیرش فرزند توسط همجنسگرا را در قانون کشور استرالیا اضافه کردند. این بدان معنی است که زوج های هم جنس – و همچنین زوج های غیر همجنس – اکنون می توانند به صورت قانونی کودکی را به فرزند خواندگی بپذیرند.

قبل از این، و طبق قانون قبلی فقط زوج های غیر همجنس حق پذیرش فرزند را داشتند.

این تصمیم پس از آنکه پارلمان فدرال به احیای خواسته مردم این کشور – که با نتیجه 62 درصد رای موافق در برابر 38 درصد رای مخالف در رای گیری اخیر برای قانونی شدن برابری در ازدواج – ابراز شد، گرفته شده است.

وزیر امور خانواده بخش های شمالی این کشور، دیل ویکفیلد، گفت که تغییر در قانون برای زوج های رنگین کمانی و کودکان تغییری خوب محسوب میشود.

او گفت: “کودکان و خانواده ها در قلب تصمیم گیری دولت هستند و به همین دلیل ما این تغییر قانون را در سال گذشته به مجلس معرفی کردیم.”

“همه زوج ها، بدون در نظر گرفتن وضعیت زناشویی و جنسیت، که واقعا می خواهند با خانه ایی پر از عشق، مراقبت و امن برای اطفال خود ارائه دهند، باید حق قانونی قبولی حضانت فرزند و ثبت قانونی این مساله را داشته باشند.

منبع:

https://www.pinknews.co.uk/2018/03/15/same-sex-adoption-is-now-legal-everywhere-in-australia/

 

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥304

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر