قرار بازگشایی اولین مدرسه برای تراجنسی ها در پاکستان

به اشتراک بگذار:

اولین مدرسه مختص تراجنسی ها در پاکستان قرار است از پانزدهم ماه آپریل بازگشایی شود.

این مدرسه که در شهر لاهور این کشور بازگشایی خواهد شد، نگهبان جنسیت نام داشته و تا کنون چهل دانش آموز تراجنسی در آن ثبت نام کرده اند.

این مدرسه قرار است دوره تحصیلی دوازده ساله ایی که از سطح ابتدایی تا پیش دانشگاهی را پوشش میدهد را به این دانش آموزان ارائه دهد. علاوه بر این، این مدرسه دروسی در رابطه با طراحی مد، تکنولوژی، طراحی گرافیک، تعمیرات کامپیوتر / تلفن، و آرایش / زیبایی  ارائه خواهد کرد.

موسس این مدرسه، آصف شهزاد، گفت که این مدرسه توسط یک سازمان غیر انتفاعی به نام بنیاد کشف آینده بازگشایی میشود. پس از باز شدن این مدرسه در شهر لاهور، این سازمان قصد دارد دو مدرسه دیگر در اسلام آباد و کراچی را باز کند.

بیش از 40 دانشجوی ترانجنسی در حال حاضر در کلاس های مدرسه “نگهبان جنسیت” ثبت نام کرده اند.

شهزاد گفت که در حال حاضر این مدرسه دارای پانزده مدرس که سه نفر آنها خود تراجنسی هستند، میباشد.

آغاز رسمی کار این مدرسه شامل یک مراسم افتتاحیه است که انتظار می رود تعداد زیادی از نامزدان برجسته از نمایشگاه تجاری پاکستان در آن حضور یابند.

حقوق تراجنسی ها در پاکستان:

اعلام بازگشایی این مدرسه  درست به موقع برای جامعه تراجنسی های پاکستان صورت گرفته است. از سوی دیگر، مارویا مالک به تازگی به عنوان اولین گوینده اخبار تراجنسی این کشور آغاز به کار کرد. اما، خشونت علیه تراجنسی ها در پاکستان همچنان بالا است. تنها در ماه گذشته یک زن تراجنسی با ضرب دوازده گلوله زخمی و کشته شد. مرگ او، پنجاه و پنجمین قتل های پیاپی تراجنسی ها را در سه سال گذشته و در منطقه پشاور پاکستان رقم زد.

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/pakistan-first-ever-school-trans-community-set-open/#gs.3WnNU4Y

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥146

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر