تعبیه خانه غرور دگرباشان در طی جام جهانی سال 2018 در روسیه

به اشتراک بگذار:
سنپترزبورگ، شهر ميزبان جام جهاني ٢٠١٨ روسيه، يك خانه غرور دگرباشان در طول اين مسابقه ها ارائه خواهد داد.
اين خانه ي غرور در طول يكي از پر تماشاترين رقابت هاي ورزشي، به روی دگرباشان باز خواهد بود.
خانه هاي غرور مكان هاي موقتي هستند كه ميزبان ورزشكاران دگرباش، داوطلبان دگرباش و بازديدكنندگان دگرباش در طول رويدادهاي بزرگ ورزشي مي باشند. شهر ونكوور نخستين خانه غرور رسمي را در المپيك زمستاني ٢٠١٠ ميزباني نمود.
خانه غرور سن پترزبورگ به دليل تاريخچه ي همجنسگراستیز روسيه، كاری درخشان و بزرگ براي اين جام جهاني است.
پیشتر، ولاديمير پوتين، رييس جمهور روسيه، قانوني را معرفي كرد كه تبليغ همجنسگرايي را منع نمود. اين قانون منجر به دستگيري بسياري از فعالان دگرباش شد. جرم برخي از این فعالان به اشتراك گذاشتن مقالات خبري در فيسبوك عنوان شده است. از زمان لازم الاجرا شدن این قانون، جرم و جنايت عليه افراد دگرباش در روسيه دو برابر شده است.
فونتانكا، روزنامه خبري روسيه نیز با تایید بازگشایی خانه ي غرور براي جام جهاني امسال نوشت كه اين تصمیم، پس از  سرکوب تعدادي از گردهمايي هاي حمایت از دگرباشان در سن پترزبورگ گرفته شده است.
خانه ي غرور دگرباشان سن پترزبورگ توسط فعالان محلي اداره خواهد شد و اين خانه در حال حاضر، وابستگي و ارتباطي با سازمان خانه ي غرور بين المللي ندارد.
پی اچ آی، سازمان است که هماهنگی های لازم برای ايجاد خانه ي غرور در رويدادهاي ورزشي بين المللي را انجام میدهد. از جمله اين رويدادها میتوان جام جهاني پيشين ٢٠١٤ و جام جهاني زنان ٢٠١٥ را نام برد.
این سازمان در بيانيه اي گفت كه اطلاعي از اينكه چه كساني خانه ي غرور سن پترزبورگ را سازمان دهي مي كنند ندارد، اما خوشحال خواهد شد كه براي انجام شدن آن به آنها كمك كند.
در اين بيانيه آمده است :”خانه ي غرور بين المللي داراي تاريخچه ي همكاري با سازمان هاي فعال دگرباش محلي است تا فضاهاي امن را براي طرفداران، ورزشكاران و متحدان دگرباشان گسترش دهد . ما در حال گفتگو با گروه هاي فعال محلي بوده ايم تا براي جام جهاني ٢٠١٨ استراتژي داشته باشيم اما اين تا این لحظه از جزییات مقدمات و اجرای این پروژه اطلاعاتی به ما داده نشده است. اگرچه ما در پی اچ آی، در حال تجربه کردن نخستين بارها در برنامه ریزی و اجرای خانه ي غرور بين المللي هستيم، از گروه هاي فعال محلي  روسي دعوت میکنیم تا هرگونه نیازی براي حمايت را به ما اعلام کنند.”
حضور دگرباشان جنسی  در جام جهاني
روسيه کشوری امن براي دگرباشان جنسی نيست. همجنسگراستيزی در این کشور به حدی است که کمیته اداره كننده ي فوتبال فيفا، ممکن است که دست به تشکیل يك نيروي كار ويژه براي رسيدگي به اين معضل بزند.
يك گروه حامي به نام فير،  دفترچه راهنمایی برای افراد دگرباش با راهکارهایی براي حفاظت از خود در حین بازی های جام جهانی منتشر کرده است. اين راهنما همچنين شامل جزيياتی، از جمله، شرح وضعيت واقعي جامعه دگرباشان در روسيه میشود.
پيارا پوار، مدير اجرايي فير گفت:” اگرچه كه مسائل مربوط به جامعه دگرباشان بخشي از گفتمان عمومي نيست.اما وادار کردن روسیه به نرمش و اجازه دادن نصب شدن پرچم رنگین کمان در محل برگزاری مسابقات جام جهانی، یک پیروزی کوچک محسوب میشود.”
مقام ارشد مبارزه با تبعیض روسیه اظهار نمود كه قانون منع تبليغ همجنسگرايي در طول مسابقات جام جهانی، لازم الاجراء نیست.
 مترجم : احسان پارسي
ويرايش : ارسلان
منبع:
از فعالیت های ما حمایت کنید:
ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥36

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر