رسیدن ایرلند به مرحله نهایی مسابقه یورویژن امسال با آهنگی با مضمونی همجنسخواهانه

به اشتراک بگذار:

خواننده دوست داشتنی ایرلندی، رایان اوشاقنسی، این شنبه و در فینال مسابقه موسیقی یورویژن، هنرنمایی خواهد کرد.

رسیدن این خواننده به مرحله نهایی یورویژن موجب دودستگی در بین طرفداران ایرلندی شده است.

اما حضور دو مرد جوان که دست در دست و در حال رقص در مرحله نیمه نهایی یورویژن که دیشب برگزار شد، ظاهر شدند، حاضرین را مسخ کرد. این چنین بود که خواننده دوست داشتنی ایرلندی، رایان اوشاقنسی، با دو رقصنده همجنسگرایش به مرحله پایانی یورویژن که روز شنبه در شهر لیزبون پرتغال برگزار میشود، رسید.

این اولین بار، پس از سال 2013 است که کشور ایرلند به مرحله پایانی این رقابت ها میرسد.

“با هم” آهنگی ساده اما شیرین است که روایت پایان یک رابطه را طرح میکند. نوا آهنگ این قطعه، که شکل گیری رابطه عاشقانه بین دو مرد جوان را در یک بار نشان میدهد نیز به اندازه خود آهنگ دوست داشتنی و دلچسب است.

در حاشیه اجرای شب گذشته، شایعات زیادی مبنی بر احتمال حضور زوج همجنسگرایی که در این نما آهنگ هنرنمایی کرده اند، به روی صحنه پخش شد. و هنگامی که آنها واقعا به روی صحنه آمدند، شبکه های اجتماعی از واکنش شادی کسانی که رقابت ها را دنبال میکنند، پر شد.

 

 با هم، آهنگ رایان اوشاقنسی از ایرلند

این نما آهنگ، به دلیل طرح کردن عشق رنگین کمانی جنجال برانگیز شده است. در همین گیر و دار، بحث بر سر اینکه، ممکن است که این موزیک ویدئو تنها به دلیل مضمون رنگین کمانی اش، اجازه انتشار در روسیه را پیدا نکند، داغ شده است. اگرچه اکثر این بحث ها بر سر عدم حضور کافی خواننده در این نما آهنگ و نیز، مربوط نبودن تصاویر ویدئویی به متن آهنگ و روایتی که طرح میکند، هستند، این بحث ها این سوال که آیا مضمون رنگین کمانی تنها به عنوان روشی برای جلب رای و پیروزی در رقابت ها استفاده شده است را در بین منتقدین بر انگیخته است.

آیا واقعا حضور دو مرد همجنسگرا برای طرح روایت این آهنگ تاکتیکی برای برنده شدن است یا خیر، مهم نیست چرا که این آهنگ توانسته است به هدفش برسد و نظر مخاطبان را جلب کند.

همزمان، حضور اسرائیل در این رقابت ها، موجب دلگرمی دگرباشان جنسی، به خصوص در اروپا شده است. هزاران اروپایی معتقدند که آهنگ ارائه شده توسط کشور اسرائیل باید برنده نهایی یورویژن باشد.

از ابتدای رقابت های یورویژن، آهنگ ناتا خواننده اسرائیلی، به اسم بازیچه، در راس آهنگ های داغ مورد علاقه مخاطبان برای رسیدن به مرحله نهایی و پیروزی بوده است. بینندگان تلوزیون OutTV معتقدند که این آهنگ برنده  نهایی این رقابت ها خواهد شد.

 

 بازیچه، آهنگ ناتا خواننده اسرائیلی

آهنگ بازیچه، از زمانی که در آغاز رقابت های یورویژن، به طور رسمی در یوتیوب قرار گرفت، بیش از هجده میلیون بار دیده شده است.

بیش از چهار هزار بیننده همجنسگرای تلوزیون Gay TV به آهنگ بازیچه، رای مثبت داده اند. پس از اسرائیل، به ترتیب، آهنگ های بلژیک، فرانسه، استرالیا و چکسلواکی، بیشترین رای را برای پیروزی به خود اختصاص دادند.

برنامه های تلوزیون OutTV در کشورهای بلژیک، هلند، آلمان، لوکزامبورگ، کشورهای اسکاندیناوی، اتریش، سوئیس، و کانادا پخش میشوند. این شبکه تلوزیونی، سالانه رای گیری هایی را برای تعیین سه آهنگ برتر مسابقات یورویژن، برگزار میکند و توانسته است با دقت نزدیک به واقعیت، سه آهنگ برنده سال را بر اساس آراء و پیش از مرحله نهایی این رقابت ها اعلام کند.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/irelands-eurovision-entry-features-a-cute-gay-couple-dancing-in-the-snow/#gs.iDAHIxc

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

از فعالیت های ما حمایت کنید:

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥19

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر