استقبال گروه های دگرباشان جنسی از گزارش سازمان ملل در حمایت از تنوع جنسیتی

به اشتراک بگذار:

مجموعه ای از گروه های حمایت از حقوق دگرباشان جنسی و تراجنسی ها از گزارش سازمان ملل متحد در زمینه هویت جنسیتی استقبال کرده اند. این گزارش خاطرنشان ساخت که کشورهای عضو نباید فرمهای متنوع جنسیتی را به عنوان بیماری طبقه بندی کنند.

ویکتور مادیرگال-بورلوز، کارشناس مستقل سازمان ملل متحد در مورد گرایش جنسی و هویت جنسیت، این گزارش را پیش از نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک منتشر کرد.

این متخصص سازمان ملل متحد از کشورها خواسته است که جنسیت را به عنوان بخش مهمی از هویت افراد مورد احترام قرار دهند. این گزارش همچنین دستورالعمل هایی برای جلوگیری از خشونت و تبعیض بر اساس هویت جنسیتی ارائه می دهد.

این کارشناس تمام دولتها را به تعهد به انجام تمام اقدامات لازم برای پیشگیری، تحقیق و مجازات خشونت و تبعیض بر اساس هویت جنسیتی توسط عوامل دولتی و غیر دولتی، دعوت کرد.

تحسین گروه های دگرباش جنسی:
بیانیه مشترک از نه گروه جهانی دگرباشان جنسی، از جمله ILGA و Transgender Europe، انتشار این گزارش جدید را جشن گرفتند. این گروه ها در بیانیه ایی، از این گزارش “برای توجه لازم به حقوق انسانی تراجنسی ها و افراد با جنسیت متنوع ممنون هستند.

در این بیانیه آمده است: “ما استفاده واژه های درست مربوط به جوامع دگرباش جنسی، تراجنسی، و با جنسیت متنوع در این گزارش را تحسین میکنیم.”

این گزارش به بررسی واژه هایی از قبیل ترانجنسی، تنوع جنسیتی، جنسیت غیر دو گانه، درمان های تطبیق جنسیت و نحوه برخورد با آنها در فرهنگ ها و مناطق مختلف دنیا می پردازد.

تنوع جنسیتی در دوران کودکی:
این کارشناس سازمان ملل همچنین گفت که کودکان باید از حقوقی یکسان برای دسترسی به رسمیت شناختن شدن جنسیت قانونی و مراقبت های بهداشتی تأیید جنسیتی برخوردار باشند.

گروه های دگرباشان جنسی گفتند: “تنوع جنسیتی در دوران کودکی یکی از مسائل اصلی ما است. ما بسیار از حمایت این گزارش از به رسمیت شناختن حق کودکان به عنوان حقوق بشر قدردانی میکنیم.”

هفته گذشته آکادمی اطفال آمریکا (AAP) خواستار مدل مراقبتی با تاکید جنسیتی شد و از متخصصین مراقبت های بهداشتی، والدین و دیگران دعوت کرد که به انتخاب جنسیت کودکان و جوانان احترام بگذارند.

کارشناس مستقل در امور حفاظت از خشونت و تبعیض بر اساس گرایش جنسی و هویت جنسیتی، اولین بار در سال 2016 توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد منصوب شد. این متخصص به شورای حقوق بشر و مجمع عمومی گزارش می دهد.

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/lgbti-groups-welcome-un-report-supporting-gender-diversity/

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

از فعالیت های ما حمایت کنید:

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥22

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر