دولت اسکاتلند در مورد آینده مشارکت های مدنی جلسات مشاوره برگزار میکند.

به اشتراک بگذار:

دولت اسکاتلند، برای تصمیم گیری در مورد آینده اتحادهای مدنی، تحقیق سه ماهه ایی را اجراء خواهد کرد. نتیجه این تحقیقات میتواند به تعمیم قانون مشارکت های مدنی برای شمول زوج های با جنسیت متنوع و یا حذف دائمی آن در اسکاتلند شود. اجراء این تحقیق توسط دولت اسکاتلند، نتیجه شکایت قانونی یک زوج با جنسیت متنوع مینی بر تبعیض آمیز بودن قانون فعلی اتحاد های مدنی در این کشور است.

در ماه ژوئن، دیوان عالی کشور اسکاتلند در حکمی اعلام کرد که عدم تعمیم قانون اتحادهای مدنی برای شمول زوجین با جنسیت متنوع، خلاف قانون برابری کنوانسیون اروپایی حقوق بشر است.

ربکا سنتفیلد و چارلز کیدان این چالش قانونی را در سال 2016 به دادگاه ارائه دادند.

حقوق اولیه یکسان با ازدواج:
مشارکت های مدنی در سال 2005 توسط دولت کارگری وقت معرفی شد. در آن زمان، قانون اتحاد مدنی برای فراهم کردن حقوق یکسان با ازدواج برای زوج های همجنسگرا، مانند حقوق بازنشستگی، مالیات و دیگر حقوق قانونی، تصویب شد.

اگر چه تصویب این قانون، در ابتدا حکم هدیه ایی بزرگ به دگرباشان جنسی جامعه را داشت، تصویب آن برای تضمیتن حقوق اساسی مشابه با ازدواج، مسیر قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان را بست. با این حال، ازدواج همجنسگرایان در سال 2011 توسط دولت ائتلافی تحت نظارت محافظه کاران در انگلستان قانونی شد.

از آن زمان تعداد زوج هایی که برای اتحادهای مدنی درخواست می کنند، کاهش یافته است.

چند نفر …؟
تخمین زده میشود که تعداد 126.000 پس از تصویب قانون مشارکت مدنی از آن استفاده کرده اند. اگر دولت تصمیم به حذف قانون مشارکت مدنی بگیرد، این انتظار می رود که حذف آنرا در طول دوره ایی دو ساله برای اطمینان از عدم تداخل با هر برنامه بالقوه کسانی که هنوز هم به این قانون امیدوار هستند، اجرایی خواهد کرد. اگر دولت تصمیم به تعمیم این قانون بگیرد، انتظار می رود استفاده از اتحادهای مدنی در مقایسه با ازدواج متداول، کمتر باشد.

سال گذشته در نیوزیلند، که هر دو گزینه در دسترس هستند، مشخص شد که 23،730 نفر از ازدواج و تنها 96 نفر از اتحادهای مدنی استفاده کرده اند. در اسکاتلند در دو سال گذشته، تنها 70 مشارکت مدنی ثبت شده است.

با این حال، نظرسنجی Gay Star News انجام شده در ماه فوریه نشان داد که دو سوم از پاسخدهندگان به حذف قانون مشارکت های مدنی توسط دولت بریتانیا اهمیت میدهند.

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/scottish-government-holds-consultation-to-decide-on-civil-partnerships/

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

از فعالیت های ما حمایت کنید:

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥23

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر