دادگاه عالی کنیا در مورد پیروی از حکم دادگاه عالی هند تصمیم می گیرد.

به اشتراک بگذار:

دادگاه عالی کنیا مناظره در مورد اینکه آیا پیروی از تصمیم هند مبنی بر لغو ممنوعیت رابطه جنسی همجنسخواهانه برای کنیا مناسب است یا خیر، را آغاز کرده است.

دادگاه عالی کنیا اعلام کرده است که احزاب اجازه دارند تا نظر خود را در مورد پیروی از تصمیم دادگاه عالی هند مبنی بر لغو بند 377 قانون مجازات را به این دادگاه ارائه دهند. قانون دوران استعمار همه “مقاربت های بدنی علیه نظم طبیعت” را جرم می شناخت.

به گزارش خبرگزاري رويتر، در روز 25 اكتبر، دادگاه عالي کنيا، در مورد اينكه آيا رأي اخير هند باید توسط کنيا پیروی شود یا خیر، تشکیل جلسه خواهد داد. تا پیش از حکم اخیر کشور هند، هر دو کشور قوانین مشابهی را که رابطه جنسی همجنسگرایانه را بر اساس قانون میراث دوران استعمار بریتانیا ممنوع میداند، اجراء میکردند.

مبارزانی که خواستار لغو این قانون در کنیا هستند میگویند که این قانون در کنیا برای آزار و اذیت دگرباشان جنسی مورد استفاده قرار میگیرد و متهمین رابا حکم تا 14 سال زندان محکوم می کند. اما این فعالان همچنین گفتند که در نبود مکانیزم های ضد-تبعیض، دگرباشان جنسی در معرض خشونت اوباش، سوء استفاده، تجاوز به عنف و یا بردگی هستند. به نظر میرسد که دگرباشان جنسی در کنیا به دلیل وجود تبیض های شایع، از فرصت های آموزش و  اشتغال کمتری برخوردارند.

پیروزی های کوچک:
حقوق دگرباشان جنسی در کنیا در چند سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است. اخيرا دادگاه تصميم به ممنوعيت موقت يک فيلم درباره زوجی لزبین گرفت.

رفیقی اولین فیلم کنیایی بود که در جشنواره فیلم کن اکران شد. اما مقامات اکران این فیلم را به دلیل محتوای همجنسخواهانه در کنیا ممنوع کردند. برای اینکه این فیلم بتواند نامزد بخش بهترین فیلم خارجی جشنواره اسکار شود، لازم بود که برای هفت روز در کنیا اکران شده باشد.

فیلمساز این موضوع را با دادگاه، جایی که ممنوعیت اکران این فیلم به صورت موقت لغو شد، ببرد. به دلیل استقبال زیاد از این فیلم، فیلمسازان مجبور به اضافه کردن سانس های نمایش بیشتری شدند.

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/brexit-lgbti-people-demand-peoples-vote/

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

از فعالیت های ما حمایت کنید:

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥12

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر