Featured Video Play Icon

نمایش فیلم رنگین کمانی در خطوط هواپیمایی و بر فراز آسمان ها

به اشتراک بگذار:

اولین فیلم رنگین کمانی که توانسته است رتبه بندی مناسب برای کودکان را در هند کسب کند، با نمایش در هواپیمایی امارات تاریخ ساز خواهد شد.

سایه های شب داستان آشکارسازی مرد جوانی در جنوب هند برای مادرش است. این فیلم در اوایل سال 2018 و زمانی که همجنسگرایی همچنان در هند غیر قانونی بود، توسط هیئت مدیره طبقه بندی این کشور، رتبه ای مناسب برای کودکان را کسب کرد. 

اما سایه های شب، به عنوان اولین فیلم مستقل با مزمون دگرباشانه  که برای سرگرمی درحین پروازیک خط هوایی ارائه میشود، بار دیگر تاریخ ساز شده است.

‘سیردحار رانگایان، کارگردان این فیلم به Gar Star News گفت: “این که فیلمی با مضمون همجنسگرایی برای سرگرمی و توسط یک شرکت هواپیمایی درحین پرواز ارائه شود، بسیار هیجان انگیز است و شاید این اولین باری است که یک فیلم رنگین کمانی هندی، به این شکل به اکران عمومی میرسد. این یعنی دسترسی به مخاطب در فراز آسمان ها. شرکت هواپیمایی امارات، بسیار پیشرو است و ما خوشحال هستیم که فیلم ما به عنوان بخشی از فیلم های جدید بالیوود توسط این شرکت نمایش داده می شود. این قطعا نشان می دهد که فیلم ما … یک فیلم به معنای واقعی خانوادگی است.”

این خبر با توجه به اینکه هرگونه رابطه خارج از ازدواج و به ویژه همجنسگرایی در امارات متحده عربی، خانه شرکت هواپیمایی امارات به شدت جرم انگاری میشود، بسیار مهم و تاریخی است. امارات متحده عربی رابطه جنسی همجنسخواهانه را با زندان، شلاق، مرگ و یا اخراج از کشور، مجازات میکند.

سایه های شب، توانسته است جوایزی از جشنواره های مختلف فیلم در سراسر جهان را از آن خود کرده وتماشاگران زیادی را در شبکه نت فلیکس به خود ببیند. این فیلم به تازگی توانست جایزه مخاطب در بخش بهترین بین المللی در جشنواره فیلم دگرباشان رومانی را از آن خود کند. این جایزه معادل 17 جایزه و همچنین جوایز هیئت منصفه است که از نظر تولید کنندگان این فیلم یک دستاورد تاریخی است.

سایه های شب نیز در نمایشگاه معتبر که 100 سال سینما LGBTI با عنوان Champs d’Amours در پاریس برگزار می شود، برگزار خواهد شد.

رانگایان گفت: “واکنش ها عالی بوده اند. مردم دائمآ نظرات خود را در توییتر، گوگل پلاس، فیس بوک برایمان ارسال کرده اند. تماشاچیان این فیلم در نت فلیکس، و به زودی در هواپیما ها، این داستان دلنشین را تحسین کرده اند.”

وی افزود: نکته مهم در مورد این فیلم، امیدبخشی به دگرباشان جنسی در مورد آشکارسازی برای خانواده هایشان است. این فیلم همچنین به تغییرنگرش های اجتماعی تماشاگران نسبت به دگرباشان جنسی کمک می کند. برای اینکه این فیلم به هدفش برسد و به فرای جامعه دگرباشان جنسی و جهان دسترسی داشته باشد، مهم که بسترهای های اصلی مانند این ها در اختیار داشته باشیم.”

این کارگردان یکی دیگر از جنبه های خشنودی از این فیلم را، تخصیص درآمد حاصله از این فیلم به تاسیس یک گروه حمایت والدین از کودکان دگرباش جنسی به نام “Sweeakar – والدین رنگین کمانی” دانست.

رانگایان گفت: “این فیلم به عنوان بخشی از اثرگذاری اش، با بیش از 60 والدین که بخشی از این گروه هستند، واقعا خوب عمل کرده است.این والدین از بمبئی، دهلی، پوین، نیویورک و اوکلند به طور پیوسته با همدیگر ارتباط برقرار می کنند، در یکدیگر اعتماد ایجاد می کنند و به والدین جدید نیز از طریق مشاوره کمک می کنند.”

خلاصه این فیلم در زیر در دسترس است:

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/lgbti-film-to-screen-on-airline-from-a-country-where-its-illegal-to-be-gay/

ما همه جا هستیم آزاد و برابر:

در حین خواندن مقاله، به آهنگ های رنگین کمانی گوش کنید.

شما میتوانید همچنین، آهنگ های مورد علاقه تان را به این لیست اضافه کنید:

[spotifyplaybutton play=”https://open.spotify.com/user/1121544742/playlist/4JnNyUCoadN0GKdQ8OMTf7?si=2Hgk3EFBRsKDo2QeHMB4bQ”/]

ازفعالیت های ما حمایت کنید!
🔥60

درباره نویسنده مطلب

امتیازدهی:
به اشتراک بگذار:

Nadia Zabehi

Technologist & Human Rights Activist تکنولوژیست و فعال حقوق بشر